پرورش تلیسه

معرفی شاخص های کیفی برای رسیدن به تلیسه های تاپ

پرورش تلیسه

معرفی شاخص های کیفی برای رسیدن به تلیسه های تاپ

انواع نژاد های گاوی

خب دوستن امروز قصد داریم شما را به یکی کشورهای اروپایی ببریم کشوری که امروز می خواهیم بهش سفر کنیم کشوری نیست جز ایتالیا یا همان روم باستان بله امروز نژادی که به معرفی اون می پردازیم یک نژاد ایتالیایی است وازهمین جا به همه مردم ایتالیا وهم میهنان عزیزمان که در این کشور زندگی می کنند عرض سلام وادب می کنیم 

 ایتالیا

نژاد کیانینا chianina  chianina

تاریخچه وپراکنش

مرکز پرورش این نژاد ایتالیا است و از 2000 سال قبل در آنجا ساکن بوده است. وجه تسمیه این گاو دشت کیا نینا در استان توسکا نا در قسمت مرکزی ایتالیا است. گاو نر این نژاد قادر است چندین ساعت متوالی بدون استراحت و تغذیه کار کند. تنها عیب این گاوعصبی بودن ومشکل کار کردن با آن است.

جمعیت آن هم اکنون در حدود 365 هزار راس است که بیشتر در ناحیه بین شهر های فلورانس، روم ،پیزاوپروجیا پراکنده است. در سال 1989 بیش از 2000 راس گاو از این نژاد در دفتر آسیا ثبت شده است.  

 کیانینا

  

خصوصیات ظاهری

گاو نر این نژاد مو های کوتاه به رنگ سفید عاجی دارد. گوساله خالص در بدو تولد به رنگ قهوه ای سوخته است، ولی پس از 3 تا4 ماه به رنگ اصلی خود دیده می شود. اگر این گاو تا سن 18 ماهگی رنگ قهوه ای سوخته را حفظ کند در دفتر انساب ثبت نخواهد شد.  

رنگ پوزه ،سم ها، مژه هاو دم ،سیاه ورنگ شاخ ها نیز در گاو های جوان سیاه است که در دو سالگی به رنگ زرد دیده می شود. اندام های حرکتی خوش فرم وسم هایی مقاوم دارد وبه کمک آنها می تواندبه خوبی در مکان های غیر مسطح قرار بگیرد. پستان گاو ماده دراین نژاد مانند دیگر نژاد های گوشتی، برای تولید شیر رشد کافی نمی کند. گاو این نژاد بزرگ ترین گاو اهلی جهان است. در سال 1955 یکی از گاو های مشهور این نژاد به نام دونتو Donettoبیش از 1740کیلو گرم وزن داشت.  

         

 خصوصیات تولیدی

افزایش وزن روزانه در پروار بندی در حدود 1320گرم است. این گاو در سن 15 ماهگی به وزن 600کیلو گرم با راندمان لاشه 62درصد می رسد. چون شیر این نژاد دوشیده نمی شود ، نمی توان داده های معتبری در زمینه ی تولید شیر آن عرضه کرد.

هدف از پرورش گاو ماده این نژاد، به دست آوردن گاو ماده ای به وزن 470کیلو گرم است. معمولا مدت شیر دهی گاو ماده برای تغذیه گوساله ها 6ماه است.  

 

خصوصیات تولید مثلی

به طور متوسط 85 تا 90 درصد آبستنی ها در این گاو در اثر جفت گیری و پرورش آزاد گاو نر و ماده  می باشد. 

مشاهده سایر نژاد هایی که در هفته ها ی پیش معرفی شد می توانید به قسمت ادامه مطلب مراجعه نمائید.  

 

صفت

گاو نر

گاو ماده

وزن به کیلو گرم

  1540-1200   

  1000-800

ارتفاع جدوگاه به سانتی متر

180-160

    170-150 

نظرات 1 + ارسال نظر
kamran سه‌شنبه 4 مهر 1391 ساعت 00:46 http://kamranroshandel.blogfa.com/



تمام عبادات ما عادت است

به بی عادتی کاش عادت کنیم



چه اشکال دارد پس از هرنماز

دو رکعت گلی را عبادت کنیم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد